De Marsmannen (voorheen De Marsmannetjes),

Aangezien De Marsmannetjes al grote mannen zijn geworden gaan zij al enkele jaren met de groep alleen op kamp. Wil je zien wat zij daar dan uitspoken, ga dan naar de onderstaande fotopagina's.

Wil jij ook bij deze stoere mannen horen?
Kom dan eens langs op dinsdagavond van 19.00 tot 20.30 uur.

Activiteiten

06-13 augustus 2009, Kamp Marsmannen in Bovec (Slovenië)
Donderdagmorgen vertrokken we om 6.00 uur per auto en busje richting Slovenië. Om 18.00 uur ’s avonds kwamen we aan in Bovec en werden de tenten opgezet. Toen bleek dat er een tentzeil ontbrak, waardoor de leiding genoodzaakt was om bij de Marsmannen in de tent te gaan slapen. (We kennen nu alle tractormerken van Wout!) Daarna lekker gegeten in het restaurant van onze camping Polovnik.

Op vrijdagmorgen hebben we de waterval “Slap Kozjak” en de kloof “Tolminska Korita” bezocht. Lars en Wout gingen daar even lekker zwemmen. Brrrrr. Daarna gingen we Canyoning doen. Supervet! De laatste glijbaan langs de rots was 12 meter hoog! Op zaterdag zijn we gaan raften op de rivier de Soca. Daarna lekker stappen in Bovec. De skrippibar was erg gezellig. De politie kwam ’s nachts nog even controleren of we allemaal goed sliepen.

Zondag konden we even bijkomen aan het strand van Lignano (Italië). De ene Italiaanse was nog mooier dan de andere. Bij een enkele dame konden we zelfs touwtje trekken! Verder lekker op de banaan gevaren en genoten van de vliegshow. De volgende dag gingen we de kloof Velita bekijken en dit bleek meteen een goede plek voor te zwemmen. De Marsmannen gingen meteen “bommetje” maken in het zeer koude bergwater. De communiepiemeltjes werden nu wel héél klein.

Op dinsdag stond de zware beklimming van de Triglav (2864 meter) op het programma. We zouden in een berghut blijven slapen, maar we hadden zoveel power, dat we besloten om dezelfde dag nog af te dalen. Dit bleek toch zwaarder dan gedacht. Vooral de beklimming van de top was erg moeilijk. Tom Jacobs zag sterretjes en er was een chronisch gebrek aan zuurstof. Maar de Dextro Energie, Red Bull en Milka chocolade zorgde ervoor de we alle acht weer heelhuids aan de voet van de berg aankwamen.

Op woensdag gingen we Hydrospeed doen op de Soca, op een plastic board door de stroomversnellingen met vele rotsen als obstakel. Sturen met zo’n ding valt niet mee en het trappelen is zeer vermoeiend. Ruud van Bommel dacht even uit te rusten achter een rots en werd door een waterkolk onder water gezogen. Maar al snel kwam Bommeltje weer boven drijven. Het kamp werd natuurlijk afgesloten met een overheerlijke BBQ en lekkere Zlatarog.
Al met al een zéér geslaagd en sportief kamp in Slovenië!
Dit kamp leverde prachtige foto's op. Bekijk ze hier.